Categorieën
Reclame

Reclamebureau Amsterdam biedt je alle diensten

Als je op zoek bent naar een full-service reclamebureau voor je bedrijf, vind je verschillende serviceproviders op internet. Alle dienstverleners zijn van mening dat ze het beste bureau zijn. Maar wat is een goed reclamebureau? Ik geef je wat ik denk dat een goed reclamebureau is. De kenmerken die ik opsom zijn in overeenstemming met een reclamebureau Amsterdam dat ik van wat naderbij bekeek.

Uitgebreide knowhow

Het belangrijkste voor een reclamebureau dat ook webdesign aanbiedt, is natuurlijk zijn eigen aanwezigheid op internet. Dus als je op zoek bent naar een goed reclamebureau voor de herlancering van je website, kijk dan goed op de website van het potentiële bureau. Is de website uitnodigend en gebruiksvriendelijk? Wat is de laadtijd? Is de site aangepast voor mobiele apparaten? Een potentieel aan slechte websites betekent niet noodzakelijk dat het reclamebureau geen ervaring heeft met webdesign, maar ik denk nog steeds dat het een factor is die een eerste beoordeling van de kwaliteit van het werk mogelijk maakt. Net zoals je de website kan gebruiken om de vaardigheden van het webontwerp te controleren, moet je natuurlijk ook alle andere servicegebieden van een full-service reclamebureau controleren.

Als je op zoek bent naar een videobureau, bekijk dan hun eigen video’s. Zoek je een sociaal mediabureau, kijk dan hoeveel fans en likes ze hebben op hun Facebookpagina. Voordat je een bureau boekt, moet je voldoende tijd nemen om de belangrijkste factoren te controleren en vervolgens te overwegen welk bureau het beste is voor je opdracht. Maar het is niet alleen de inhoudelijke expertise die bepaalt of een reclamebureau ‘goed’ is. Goed is natuurlijk subjectief en beschrijft naar mijn mening een reclamebureau dat tot volle tevredenheid advertentieopdrachten uitvoert en die je graag aan anderen aanbeveelt.

Hoewel technische knowhow essentieel is, spelen ook de volgende factoren een rol:

flexibiliteit

De beste expert kan niets voor je betekenen als hij de werklast van je opdracht niet aankan. Een hoge mate van organisatie en flexibiliteit is nodig om op korte termijn te reageren op vragen en implementatieverzoeken. Als de volgende beurs over twee dagen komt en je nog snel 10.000 flyers nodig hebt, kan een snelle implementatie op dezelfde dag beslissen of je nieuwe klanten kan maken of niet. Het maakt niet uit of je opdracht een wijziging van de website, een brochure of een AdWords-campagne is. Let altijd op het aantal werknemers en het organisatieniveau op kantoor. Als deze twee factoren niet in balans zijn, kunnen vertragingen een negatief effect hebben op je projecten.

advies en klantenservice

Dit brengt me bij mijn volgende onderwerp: echte klantenservice. Als reclamebureau moet je kunnen inspelen op de wensen van de klant, maar moet je ook een adviserende rol kunnen vervullen. Een goed reclamebureau geeft je eerlijke feedback over je advertentiestrategie en marketingmaatregelen. Het komt vaak voor dat klanten bepaalde ideeën hebben die om verschillende redenen niet bruikbaar zijn. Hier moet een goed reclamebureau openlijk met de klant kunnen spreken en een nieuwe kans bieden.

transparantie

Wat heeft transparantie te maken met een goed reclamebureau? Heel eenvoudig: als klanten niet betrokken zijn bij het creatieproces van een bureau, hebben de ontworpen marketingmaatregelen vaak weinig betrekking op je zakelijke realiteit. Voorbeeld: als klant wil je moderne, aantrekkelijke advertentieteksten op je website. Een slecht reclamebureau kan de bestelling verkeerd interpreteren en de afspraken niet naleven. Na 2 weken ontvang je een reeks teksten waarmee je weinig kunt doen, omdat ze de inhoud niet hebben begrepen. Dit is natuurlijk vervelend voor beide partijen. Om dergelijke problemen te voorkomen, moet het reclamebureau altijd in nauw contact staan met de klant. Op deze manier kunnen afwijkingen van het oorspronkelijk idee snel worden geïdentificeerd en gecorrigeerd. Een goed reclamebureau zul je altijd proberen te betrekken bij het creatieproces. Tegelijkertijd moet er altijd prijstransparantie zijn. Voordat je een reclamebureau boekt, moet je daarom een nauwkeurige kostenverdeling ontvangen waarin geen grote afwijkingen mogelijk zijn. Tijd om nieuwe klanten aan te trekken, ga zeker op zoek naar een professioneel reclamebureau in Amsterdam.

Reclamebureau Amsterdam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *